Dagen innan julafton

Gookväll gott folk :)

Hoppas att allt är bra med er så här dagen innan julafton! Med mig är det bara bra.

Dagen började med att gå upp ganska tidigt för att bege sig in till stan där jag skulle hämta syster. När jag hade hämtat henne åkte vi in till stan där vi shoppade lite. Efter det släppte jag av henne hemma hos sig och jag åkte vidare till Ida för att hälsa på henne en sväng och sedan vidare hem.

Här hemma har jag bäddat rent så inatt kommer jag väl sova som en ängel, jag har också betalat lite räkningar och annat tråkigt :/

Idag har jag gjort något som jag aldrig gjort förut :P Vi har som sagt en traktor här hemma av olika anledningar, och särskilt nu på vintern. Vi har en ganska stor tomt så far min använder den när han kör in ved och plogar bort all snö. Och jag har i dag kört den för första gången :P haha , trodde det skulle vara svårare än vad det egentligen var, ganska kul faktiskt :) Jag plogade här hemma och körde in ved så det blir varmt i vårt hus ! :D

Jag har också varit duktig och lagat falsk fläskfilé, rikigt gott blev det så jag är superduper nöjd med det :)
Det är ju uppesittarkväll ikväll men för min del blir det nog inte att sitta uppe så länge eftersom jag börjar jobba imorgon klockan sju :/

Imorgon är det då julafton och jag kommer börja min dag med att jobba :) Jag börjar som sagt klockan sju och jag vet inte när jag slutar, dem skulle ha mig kvar så länge jag behövdes :) Men de gör mig inte så mycket, det är en dag som denna som man tjänar dem stora pengarna :)

Efter jobbet ska jag hem och fira jul med min kära familj och min släkt på mammas sida :) julen på pappas sida kommer att firas på annandag jul detta år :)

Nehee nu har jag skrivit av mig lite så nu får jag vänta med att skriva tills imorgonkväll ! :)

Ha en bra kväll

Pusshej


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0