Juldagen

God Middag!

Igår var det julafton och den firades enligt traditionerna :) Julaftonen ser alltid lika dan ut, det är en mycket trevlig dag med fint sällskap.

Min julafton såg ut som så att jag började med att gå upp klockan sex, för vid sju var det dax för mig att jobba. Jag jobbade fram till klockan tolv, sen åkte jag hem och gjorde mig iordning lite. Vid två kom gästerna så då åt vi med en gång, för då var ja rikigt sugen på julmaten :) Efter det tittade vi det hederliga tv - programmet Kalle Anka :) Sen blev det julfika och annat gott. Till sist kom julklappsutdelningen :) I år fick jag inte så många paket men det jag fick var jättejätte fint och det är jag super nöjd med! Är det bättre att få många paket är några få? Jag tycker att det är bättre med några få som kanske är dyrare. Jag önskade mig en dyr sak och den fick jag också och då tycker jag att det är bättre att man får de man önskar sig och sen räcker det! :)

I mina paket fanns det, guldöronhängen, vantar, en ring (tyvärr för stor), ett hjärta och en ljuslykta (av ida), sen fick jag pengar, en duk, en klocka och en undervattenskamera :) Jag tyckte jag fick mycket fina saker och är som sagt super nöjd med denna julafton. Ska fira jul på söndag igen också för pappas släkt som är mycket större än mammas så då får vi se vad dem paketen innehåller för något fint :)

Juldagen började med att gå upp tidigt för att åka och jobba. Jag började klockan sju och slutade vid tio. Dem ville att ja skulle jobba kvar men jag orkade verkligen inte, kände att ja behövde sova lite och sen ska ja ju iväg och då ville ja inte stressa med det.

Vad har juldagen att erbjuda?
Jo, nu ska jag börja packa och sen åka till Ida Jonsson där jag ska göra mig iordning inför kvällen! Ikväll blir det som sagt PARTY ! Kvällen kommer att tillbringas hemma hos Emelie först till tio och sedan vidare mot Lascala ! :)

Ha en bra kväll allesammans! :)

Vi kanske ses i dimman

Pusshej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0